Ta med barna på reise

En av de største gavene man kan gi sine barn i denne verden, er nettopp det: verden. Det å reise og oppleve nye land og kulturer er givende for alle – men er spesielt spennende for barn. Her er noe forslag til slike turer dere kan ta sammen.

Som forelder er dette en fin måte å komme nærmere barna sine på, da slike opplevelser skaper tette bånd.

På loffen i Asia

loffenÅ dra på loffen i Asia er ikke alle forunt, og ikke alle tør å ta med barna sin på en slik reise. Men for dem som tør, får man med seg fantastiske minner hjem igjen. Dette er noe du og barna dine vil verdsette for alltid.

Togtur gjennom Europa

Nordmenn har flyskam som aldri før, og hva er vel da bedre enn å reise med tog? Har du små barn er dette et kjempegodt alternativ, da barna kan leke (nesten) fritt i togkupeen. Drar dere på tur gjennom Europa får dere oppleve mange land på én og samme gang, og selv om kulturen er annerledes enn hjemme – er den ikke så annerledes at barna vil synes det er veldig merkelig.

Telttur i skogen

Dessverre er det sånn i dagens Norge at ikke alle har råd til ferie, og dette kan være et sårt tema for både foreldre og barn. Da er det godt å vite at det ikke nødvendigvis er så mye som skal til, og man ikke trenger å reise så langt. En telttur i skogen kan være en kjempefin opplevelse, med fisking og grilling på bål. Dette er opplevelser barna har med seg livet igjennom.

En av tre foreldre føler på et press til å reise bort i ferien for at barna skal ha noe å fortelle om ved skolestart – NRK